• 12-636-18-51
  • wydawnictwo@plantpress.pl
ogrodinfo.pl
sad24.pl
warzywa.pl
Numer 03/1999

MARCHEW NA... KACA

Europejscy specjaliści od reklamy prześcigają się w pomysłach na zwiększenie zainteresowania klientów spożyciem warzyw i owoców. Dla brytyjskiej organizacji Britain's Fresh Fruit and Vegetable Information Bureau, finansowanej przez tamtejszych sadowników i warzywników, głównym celem działalności jest marketing produktów ogrodniczych. Ostatnia kampania reklamowa tej firmy poświęcona jest w całości leczniczemu wpływowi warzyw, owoców i ich przetworów w zwalczaniu... kaca alkoholowego. Za argumenty posłużyły wyniki specjalistycznych badań medycznych potwierdzających, że witamina C zawarta, np. w jabłkach czy kapuście, może zmniejszyć nieprzyjemne skutki przedawkowania alkoholu. Świeże warzywa i owoce zawierają też dużo fruktozy - cukru, który likwiduje najbardziej bolesne efekty kaca, czyli bóle głowy i mięśni. Slogany reklamowe zachęcają do spożycia jarzynowo-owocowych zup i sałatek (najlepiej podobno z marchwi, porów lub ziemniaków) przed ''zakrapianym przyjęciem''. Gdy obudzimy się na drugi dzień, lepiej pomoże nam soczysty owoc, szklanka soku czy marchewka niż tabletka aspiryny. Na podstawie Eurofruit 1/99